…μαθήματα για “πρωτάκια”

Γράφει ο Ειρήνη Κιάμου

Διαβάστηκε 3,751 φορές

 

Τελείωσαν τα ψέματα……

Και όταν λέμε τελείωσαν τα ψέματα, εννοούμε ότι φύγαμε από τον Παιδικό Σταθμό, τελειώσαμε και το Νηπιαγωγείο και από φέτος γραφτήκαμε επί τέλους στην Α! Τάξη του Δημοτικού, με όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή την “αναβάθμιση“.

Τώρα πρέπει να μελετήσουμε, γιατί άρχισαν πλέον οι επίσημες υποχρεώσεις μας προς την εκπαίδευση και ο δάσκαλος είναι απαιτητικός. Λέω “υποχρεώσεις μας” και χρησιμοποιώ πληθυντικό, γιατί στη διαδικασία αυτή συμμετέχουμε όλοι. Άντε όμως που ο πρωταγωνιστής  συνεχίζει να παίζει, δεν εννοεί να σοβαρευθεί, έχει το μυαλό συνεχώς έξω από την πόρτα και κάθε δύο λεπτά σηκώνεται από την καρέκλα με κάποια δικαιολογία και μένουμε εμείς με ένα βιβλίο μπροστά μας να το κοιτάζουμε και να μας έρχεται να το φάμε!

Αγαπητοί μας φίλοι, πρέπει να το βάλουμε καλά στο νου μας, ότι το παιδί στην ηλικία που βρίσκεται πρέπει να παίζει και όχι να διαβάζει. Οι ανάγκες της πιεστικής κοινωνίας και οι δικές μας φιλοδοξίες, βάζουν το παιδί σε μια ανούσια διαδικασία και του στερούν ότι καλύτερο μπορεί να απολαύσει, που είναι το ολοήμερο παιχνίδι.

Όμως τελικά θα “χορέψουμε” όλοι μαζί, όσοι τυχαίνει να είμαστε στο σπίτι και μια και θα χορέψουμε  έτσι ή αλλιώς και προκειμένου να χορέψουμε κατά το δυνατόν σωστά,  πρέπει να έχουμε κάποιες οδηγίες.

Αυτό το κείμενο έχει αυτό το σκοπό και σας παρακαλούμε, μια και δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο και κουραστικό να το διαβάσετε.

Είναι γραμμένο από την κυρία Ειρήνη Κιάμου, που είναι εξειδικευμένη σε θέματα Εκπαίδευσης- Λόγου και-Ομιλίας.

Φιλικά και με ευχές για πολλή-πολλή δύναμη

Παν. Σπυρίδης

Υπάρχει αγαπητοί γονείς μεθοδολογία ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τη σχολική δουλειά γρηγορότερα και ευκολότερα αρκεί να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα.

Συζητήστε με ήρεμο τρόπο μαζί με το παιδί σας σχετικά με το πώς θα οργανώσετε τη μελέτη στο σπίτι και:

1. Αποφασίστε το πότε, το πού και με ποιόν είναι καλύτερα και για τους δύο σας να γίνεται η μελέτη. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι ώρα που και οι δύο σας θα έχετε προλάβει να γευματίσετε, να πάρετε μια ανάσα από τη δουλειά και να έχετε πει τα νέα της ημέρας σας. Κάποια παιδιά λειτουργούν καλύτερα νωρίς το απόγευμα ενώ κάποια άλλα αφού περάσει αρκετή ώρα από το γεύμα τους. Όποια είναι η ώρα που θα επιλέξετε, φροντίστε να γίνει ρουτίνα του και μετά από αυτό θα μπορεί να παίξει ή να παρακολουθήσει τηλεόραση.

2. Επίσης φροντίστε να επιλέξετε σαν χώρο μελέτης το πιο ήσυχο σημείο του σπιτιού. Μακριά από την κουζίνα, την τραπεζαρία ή το σαλόνι που συχνά είναι πηγές θορύβων. Το γραφείο να είναι οργανωμένο μόνο με τα μαθήματα που πρόκειται να ασχοληθείτε και χωρίς τα αγαπημένα του μικροπράγματα. Αποφύγετε τις τροχήλατες καρέκλες. ‘Όσο και αν είναι εντυπωσιακές άλλο τόσο σε παρασύρουν να κινείσαι πέρα δώθε ειδικά αν είσαι 8 χρονών.

3. Κάποια μαθήματα μπορεί να προτιμά το παιδί σας να μελετά μόνο του και κάποια με το μπαμπά ή τη μαμά ή κάποιων από τους παππούδες. Είναι προτιμότερο να είναι περισσότεροι οι εμπλεκόμενοι, ώστε κάποιος ξεκούραστος και προσηνής να είναι αυτός που θα αναλάβει τη μελέτη του κάθε θέματος.

4. Γνωριστείτε με τη δασκάλα και πληροφορηθείτε για τις απαιτήσεις της και λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θέλει να ολοκληρώνονται φυλλάδια και εργασίες. Στο παιδί σας δείξτε μια θετική στάση προς τη δασκάλα. Δεν θα το ωφελήσει στη συνεργασία του στο σχολείο, αν πηγαίνει με αρνητική διάθεση.

5. Εξηγήστε του πως να κάνει ένα πλάνο με προτεραιότητες, όπου θα ξεκινήσει με τα μαθήματα που χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια και θα ακολουθήσει τα ευκολότερα ή διασκεδαστικότερα για αυτό. Παρατηρήστε το. Αν δείχνει να κουράζετε με ένα θέμα ή να «κολλάει» σε αυτό μην επιμένετε περισσότερο. Αλλάξτε μάθημα ή κάντε ένα μικρό διάλειμμα.

6. Οδηγήστε το προς την ανεξαρτησία. Μπορείτε να είστε διαθέσιμοι για να παρέχετε πληροφορίες ή διευκρινήσεις ακόμα και μέσω εξωσχολικών βοηθημάτων σχετικά με τις απορίες του, αλλά μην ξεχνάτε ότι είναι η δική του εργασία και θα μάθει μόνο αν προσπαθήσει και προβληματιστεί. Δώστε του κατευθύνσεις και ιδέες, μην του σερβίρεται έτοιμη την απάντηση.

7. Εφαρμόστε κάποιες από τις γνώσεις του στην καθημερινότητά του. Φροντίστε να γίνει με δημιουργικό τρόπο, ώστε το παιδί να κατανοήσει ότι οι γνώσεις που του προσφέρονται στο σχολείο σχετίζονται με αυτά που βιώνει και είναι συνέχεια αυτών που είχε μάθει σε  προηγούμενο χρόνο, ώστε να βοηθήσετε την εμπέδωση.

8. Βοηθήστε το να οργανώσει την τσάντα του. Ακόμα και το καλύτερο φύλλο εργασίας αν παραμείνει στο σπίτι θα τον οδηγήσει σε απογοήτευση και θα δείξει στη δασκάλα ότι είναι ασυνεπής.

9. Δώστε το καλό παράδειγμα. Δείξτε πως εσείς οργανώνετε τα δικά σας έγγραφα ή υποχρεώσεις, ακόμα και τη λίστα για τα ψώνια. Προτιμήστε να του δώσετε την εικόνα ενός γονιού που διαβάζει ένα βιβλίο από έναν που παρακολουθεί συνεχώς τηλεόραση.

10. Αναγνωρίστε την προσπάθεια του. Τοποθετήστε σε εμφανές σημείο ένα επιτυχημένο του φυλλάδιο ή εργασία. Συζητήστε με τους συγγενείς σας για την προσπάθεια που καταβάλει ή για τη πρόοδο που έχει σημειώσει, με κολακευτικά σχόλια. Μην χάνετe ευκαιρία να τονώνετε την αυτοπεποίθηση του.

11. Κρύψτε την απογοήτευσή σας. Έχετε παρατηρήσει πόσο εύκολο είναι να μελετάτε το παιδί ενός φίλου σας, παρά το δικό σας; Μην εμπλέκεστε τόσο πολύ συναισθηματικά, δεν χάνεται ο κόσμος ούτε κινδυνεύει το μέλλον του, αν σε κάποια εργασία δεν τα καταφέρει.

12. Αν τα προβλήματα συνεχίζονται, αναζητήστε βοήθεια από κάποιων ειδικό που θα μπορούσε να βοηθήσει στην αξιολόγηση μαθησιακών προβλημάτων.

Με εκτίμηση

Ειρήνη Κιάμου M.A.CCC-SLP

Παθολόγος Λόγου & Ομιλίας

Επιστημονική Yπεύθυνη των Διεπιστημονικών Ομάδων

 

…και όμως! …υπάρχει τρόπος ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τη σχολική δουλειά γρηγορότερα και ευκολότερα αρκεί να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα…

δημοφιλη αρθρα

ειδατε προσφατα